Werkwijze

Werkwijze

  1. 1
    Nadat u zich heeft aangemeld voor de Huifkar Verzendservice ontvangt u op het door u opgegeven emailadres van ons nog enkele aanvullende vragen.
  2. 2
    Nadat wij deze aanvullende gegevens hebben ontvangen en u door ons als deelnemer bent geaccepteerd krijgt u van ons een Huifkar Verzendadres in Nordhorn (D), net over de grens bij Twente.
  3. 3
    Wanneer u de Huifkar Verzendservice gebruikt vermeldt u bij een online aankoop uw eigen adres als het factuuradres. Uw Huifkar Verzendadres geeft u aan de verkoper als het verzendadres in Duitsland.
  4. 4
    Wilt u, als u een aankoop wilt doen of heeft gedaan die naar uw Huifkaradres in Duitsland wordt verzonden, dit per email even aan ons laten weten. Vraag ons in elk geval bij een bijzonder of een van de "standaard" pakketten afwijkend pakket svp van tevoren om een prijsopgave voor de kosten.
  5. 5
    Nadat uw aankoop op uw Huifkar Verzendadres is ontvangen, zorgen wij er -in overleg met u- voor dat het pakket in Nederland met PostNL aan u wordt doorgezonden óf door ons bij u wordt bezorgd.
  6. 6
    Heeft u meerdere aankopen gedaan of verwacht dat nog te zullen doen, dan kunt u de Huifkar vragen om deze pakketten of enveloppen voor u in depot te houden (maximaal een maand). Wij kunnen deze aankopen dan in één verzameldoos naar u verzenden of ze in één keer op een van onze Huifkarritten bij u aan huis (of eventueel een ander adres in de buurt) bezorgen.
  7. 7
    De Huifkar Verzendservice verzendt uw pakjes vanaf het Huifkar depot in Borne (Twente) met PostNL. De kosten die wij u in rekening brengen bestaan uit de Huifkarbijdrage (voor de ontvangst en het in depot nemen en houden van uw pakketten, pakjes en/of enveloppen) en een vergoeding voor de verzend- en portokosten.
  8. 8
    Maakt u gebruik van de Huifkar Bezorgservice, dan houden wij uw pakket(ten) voor u in depot Borne totdat er een Huifkarrit wordt gereden waarbij we de pakjes op uw adres binnen Nederland kunnen afleveren. Dit gaat altijd in overleg met u, waarbij wij de dag en tijdstip van de aflevering met u afstemmen.
  9. 9
    U betaalt de kosten van onze Huifkarservice pas na ontvangst van de zending. U ontvangt van ons een email met het bericht van verzending of aflevering en een factuur voor de aan u in rekening gebrachte kosten. De kosten die we aan particuliere gebruikers voor de Huifkarservice in rekening brengen zijn inclusief BTW. Deelnemers die BTW kunnen verrekenen ontvangen op verzoek een BTW factuur.
  10. 10
    Wij stellen het op prijs (en verwachten dat ook van u) dat u het bedrag van de factuur binnen zes werkdagen overmaakt naar onze bankrekening in Nederland IBAN ......t.n.v. Huifkar Verzendservice.